دانلود قالب و پلاگین وردپرس

  • ۰
  • ۰



انجام پایان نامه مدیریت

در حـال حـاضـر بـرخى ناآگاهانه کلمه تحقیق را در موارد ى به کار مى برند که مـوجـب سـوء تـفـاهم مى شود, بدین معنى که درموارد ى رونویسى از برخى از صـفـحـات یـک یـا چـند کتاب و چیدن آن ها در کنار یکدیگر را نیز تحقیق نام نـهاده اند, در حالى که تحقیق یک فرآیند پیچیده اى است که حاوی مجموعه اى مـنـظم از اعمال ویژه همراه با کاربرد فنون ویِژگزینشه به منظور جواب گویى به یک سـوال مـعـیـن مى باشد. در این فرآیند, همچنان که بیان شد, یک سؤال اساسى وجود دارد نیز فرضیه یا فرضیه هایى که به آزمون گذاشته مى شود . بـنـابرای ن , تحقیق جمله است از جست جو در امرى به منظور دست یافتن به واقـعـیـت حـقـیقت آن امر که داراى اصول وروش هاى ویژه به خود نیز مـى بـاشـد.(الـبـته در قلمرو علوم مختلف اصول و روش هاى تحقیق از یکدیگر مفرق ند.) اما بررسی , به معنى خواندن کتاب هر نوشته دیگرى مى باشد که به مـنظور دقت در آن یا افزایش اطلاعات صورت مى گیرد.اگر چه بررسی نیزراهنمای هـاى خـاص خـود را دارد از اصـول و قـواعد معینى پیروى مى کند ولى هـرگز نباید این دو را به جاى یکدیگر به کار برد, زیرا اصول روش هاى مطالعه در مقایسه با اصول و قواعد حاکم بر تحقیق , چندان پیچیده و وسیع نیستند. استادان در برخى از درس هاى دانشکده ى نیز, به منظور آشنا کردن دانشجویان بـه کـتـاب هـا و مـنابع مختلف هر در س , از آن هامى خواهند که در مورد مساءله خـاصى از مورد درسى خور گزارشى تهیه کنند, چنین کارى را نیز نباید یک تـحقیق نامید. هدف از تهیه این گونه گزارش هاى درسى , کمک به یادگیرى دانشجویان از طریق جست جو بررسی منابع مختلف است .

ایـن نـوع کار عملى که در اصطلاح دانشگاه ى (یا مطلب گزارش) درسـى نـامـیده مى شود فاقد ویژگى هاى یک تحقیق است نباید با آن غلط شـود. بـه طـور کـلـى در مـواردى که هنوز دانشجویان , درسروش تحقیق را نـگـذرانـده انـد, امـکـان تـهیه یک متن تحقیقى وجود ندارد, اگر چه مراجعه دانـشجویان به کتاب هاى مختلف تهیه گزارش نسبت به برخى از موارد درسى هم امکان پذیر است و هم مى تواند در فراگیرى خوبتر دروس مفید باشد.

  • ۹۵/۰۳/۲۵
  • عادل احمد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی