دانلود قالب و پلاگین وردپرس

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مفهوم آی اس آی ISI



انجام پایان نامه ارشد مدیریت

آی اس آی چیست

ایزی پیپر ( essaypaper.ir ) : علامت اختصاری ISI به مفهوم موسسه اطلاعاتی علمی است.این شرکـت در دهه ۱۹۵۰ توسط گارفیلد تاسیس شد.
موسسه اطلاعات علمی Institute for Scientific Information)

بانک اطلاعات ISI مرکزی برای فهرست نمودن پوشش دادن کامل مهمترین مجلات علمی منتشر ه در جهان به منظور تبادل اطلاعات بین محققان مختلف است . شمار مجلات ISI ثابت نیست. یک مجله ممکن است در یک زمان٬ از مجلات ISI محسوب شود٬ ولی به کم شدن بار علمی٬ بعداً از لیست مجلات ISI کنار گذاشته شود. در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰۰ مجله٬ در لیست ISI قرار دارند. هر ساله ۲۰۰۰ مجله مورد بررسی قرار می گیرد حدود ده درصد آنها به لیست ISI اضافه می شوند.
هر مجله علمی قبل از انتخاب شدن فهرست شدن در ISIیکسری مراحل بررسی را پشت سر می گذارد. ازعبارت عوامل مورد ارزیابی و رعایت استانداردهای بانک اطلاعاتی ISI ،کمیته علمی منتخب مجله، تنوع بین المللی مقالات چاپ شده در آن، نشر به موقع مجله و اهمیت نشرآن است . لازم به ذکر است که هیچ یک از این عوامل به تنهایی مورد ارزیابی و بررسی قرار نمی گیرد بلکه با ارزیابی مجموع عوامل امتیاز کلی داده خواهد شد.
موارد بررسی مجله

از عبارت موارد ی که در بررسی مجله مورد تذکر قرار دارد این است که عنوان مقالات، چکیده کلمات کلیدی بایستی به زبان انگلیسی باشد همچنین توصیه می شود که منابع به زبان انگلیسی نوشته شوند. اگر چه اطلاعات علمی خیلی مهم به همه زبانها به چاپ می رسد اما موارد ذکر شده بایستی به زبان انگلیسی باشد تا تحت داوری بررسی ISI قرار گیرد زیرا بررسی کنندگان مجلات علمی در ISI نمی توانند عناوین منابع بکاررفته در مقالات را به زبان انگلیسی ترجمه کنند. داوری علمی و تخصصی مقالات چاپ شده در مجله توسط داوران نام آشنای علمی از عبارت عمده ترین موارد مورد تذکر بررسی کنندگان است که گویای اعتبار و غنای علمی مجله است.
مفهوم آی اس آی (ISI)

علامت اختصاری ISI به مفهوم موسسه اطلاعاتی علمی است.این شرکـت در دهه ۱۹۵۰ بوسیله گارفیلد تاسیس شد.در سال ۱۹۹۲ ، امتیاز موسسه ISI توسط کمپانی تامسون خریداری شد و از آن پس Thomson ISI جهت آن گزینش شد.
SCI Science Citation index

علامت اختصاری SCI به مفهوم یک بانک اطلاعاتی DVD است که دستیابی به چکیده ها لیست منابع را از بین ۳۷۰۰ مجله پزشکی ، فنی علمی میسر می نماید .
SSCI Social science Citation index

این علامت اختصاری به مفهوم یکروش دسترسی به اطلاعات علمی به شکل CD-ROM و به صورت آنلاین از طریق Web of science است دسترسی به چکیده های ۱۷۰۰ مجله در رشته های علوم اجتماعی و چکیده های ۳۳۰۰ مجله علمی و فنی پزشکی را میسر می نماید .
AxHCI Arts Humanities Citation Index

این علامت اختصاری به مفهومروش مشابه با فوق است که دسترسی به چکیده های ۱۱۳۰ مجله در رشته های علوم پایه و علوم اجتماعی را میسر می نماید .
مفهوم Web of science

این اصطلاح به مفهوم سیسـتم اطلاع رسانی تامسون است که حاوی ACHCI , SCCI است و ۸۷۰۰ مجله را پوشش میدهد.و همین طور بانکهای اطلاعاتی MEDLINE ISI Proceedings ,BIOSIS نیز در این زمینه ارائه میشوند.
JCR

مجموعه اطلاع رسانی است که گزارشهای سالانه را توسط مجموعه تامسون در یک مورد مقایسه و بررسی مجلات ارائه می شوند را در بر دارد که در ماه ژوئن هر سال منتشر میشوند.
ISC چیست؟

ISC یا همان پایگاه استنادی علوم جدید تکنولوژی که شبیه ISI مقالات پژوهشگران است که خوشبختانه در ایران نیز چنین پایگاهی تاسیس شده است وهم اکنون به کار می پردازد.

  • عادل احمد