دانلود قالب و پلاگین وردپرس

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی خانه عطر جووی (JOVOY PARIS)



عطر لوکس
"جووی پاریس" در سال 1923 توسط "بلانش آروُی" راه اندازی می شود. این خانه که نام آن ترکیبی از لقب بلانش آروُی؛ "جو"؛ و پسوند خانوادگی همسر وی "آروُی"؛ است با ارائه عطرهایی ویژه و فاخر؛ در مدتی کوتاه؛ محبوبیتی بزرگ نزد دوستداران عطر در آن زمان به دست می آورد. بطری های خاص کریستالی پرهزینه قیمت این عطرها که به شکل حیوانات تهیه و تولید می شدند؛ روایحی عمیق و زیبا را در خود جا می دادند که نام برند نو "جووی" "بلانش آروُی" را در فرانسه به اهمیت ی والا رساند. عطرهای "گاردِز موآ" و "لاغدِنته نویت" نمونه ای از این آثار ارزشمند بودند که در آن سال ها با استقبال فوق العاده ای مواجه شدند. این زمان درخشان با رویداد بزرگ جنگ جهان ی دوم زمان رکود بعد از آن؛ در سراشیبی قرار گرفت ظهور حوادث مختلف سبب شد تا در اواخر دهه پنجاه؛ کار های این خانه متوقف شده از جووی به عنوان خانه ای خوشنام بزرگ در جهان عطر؛ فقط نامی باقی بماند که محکوم است تا به خاطرات بپیوندد.

عطر جووی
انتها زمان رکود جووی

زمان رکود انزوای جووی در اواسط نخستین دهه قرن بیست یکم به انتها می رسد؛ زمانی که در سال 2006 "فرانسوا هِنین" تصمیم به بیرون کشیدن این نام بزرگ از بین خاطرات احیای آن می گیرد. هِنین که چندین سال را در ویتنام و جنوب شرقی آسیا به تحقیق تحلیل در مورد مواد طبیعی گذرانده نیز سابقه همکاری با مؤسسه "آرژویل" در زمینه تهیه و تولید عطر تولید و ساخت اسانس ها مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان کوچک و مکانی را در کارنامـه دارد؛ در سال 2006 قدم در مسیر مرمت خانه "جووی" می گذارد.



نخستین آثار جووی در سال های آغازین از سرگیری کار های خانه با تولید مجموعه ای متشکل از هفت عطر که برای هر از آن ها نام یک گروه بویایی گزینش شده بود؛ ارائه شدند. بطری های شیشه ای مفرق که طراحی آن ها الهام گرفته از خمره ها کوزه های قدیمی بود؛ حاوی عطرهایی مدرن و پالوده بودند که نماد پیوند خانه ای کلاسیک با عصر جدید عطرسازی بود. همراهی رز با پچولی در محیط گرم، دودی درخشان عطر "شیپق" نیز ترکیب نوت های مرکباتی و آروماتیک در پایه ای چوبی که در قلبی از شمعدانی آناناس فضای مدرن عطر "فوژه" را شکل می دادند پرداخت مدرن فاخر جووی به این دو خانواده محبوب بود؛ ظرافت اغواگری حاصل از همراهی عصاره ریشه زنبق با بنفشه بادام در محیط پودری، لذیذ همه لطافت عطر "پودره" که به نوعی در نقطه مقابل رایحه خشک، عمیق فاخر حاصل از همراهی چوب صندل، بادام، بلسان و سدر در "بویس" قرار می گرفت؛ ترکیب نوت های مرکباتی در محیط ی درخشان با لطافت بنفشه وجه گیاهی وتیور در عطر "هیسپرید"؛ همراهی اعجاب انگیز بی همتای نوت های میوه ای که شبیه پوششی برای فرد نفوذناپذیر سرسخت حاصل از همراهی چوب سدر فلفل در عطر "مارین" بود و در نهایت رایحه گرم، مجلل شهوانی "اورینتال" در ترکیبی عمیق از وانیل، رز، کهربا و نوت های چوبی ادویه ای؛ هفت اثری بودند که در سال 2007 بازگشت خانه خوشنام جووی به عرصه عطرسازی را اعلام کردند.

عطر چوبی پودری تحسین شده "تِرا اینکوگنیتا" با فضای ی بر پایه پچولی و کهربا و در بستری از وتیور نوت های میوه ای؛ محصول 2008 خانه؛ از زمان ی درخشان پر از موفق یت می داد. اما بعد از عرضه این عطر؛ روند ادامه معرفی محصولات نو متوقف شد فرانسوا هنین به منظور حضوری قدرتمند در ادامه؛ در پی ارائه محصولات ی مبتکرانه و قدرتمند برآمد. غیبت زیاد جووی، در سال 2011 با معرفی هفت اثر ارزنده و نفیس انتها یافت و استقبال وسیع و بهتر ی که از این آثار به عمل آمد؛ انعام ی درخور برای زحمات چندین ساله هِنین بود که از سال 2010 به همراه گروهی از عطرسازان جوان خلاق تمرکز خود را معطوف تهیه و تولید این آثار بدیع بلندپروازانه کرده بودند.

عطر jovoy



همراهی چوب صندل سدر با قلبی گل بو و پودری از زنبق و بنفشه که با نوت آلو فرد مهم عطر "کواند" را شکل می داد؛ کهربای همراه شده با نوت های ادویه ای پچولی بر بستری از رز وانیل در "آمبر پِرمیِر"؛ عطر ستودنی قشنگ ی "لا لیتوغژی دس هئو" که نمایشی فاخر و ناب با طوفانی از نوت های سبز و سوزنی در قلبی از مر کندر را به اجرا می گذاشت؛ فضای ادویه ای و گرم شهوانی و عمیق "لنفونت تریبِل" در پایه ای از چوب صندل سدر؛ جادوی ناب و نشاط انگیز انجیر و نوت های گیاهی در پایه ای از پچولی در عطر ستودنی و تحسین بر انگیز "ل آغبِغ دلا کُنیسِنس"؛ ترکیب منحصربفرد حاصل از همراهی پچولی با وانیل، کهربا لابدانوم در قلبی از رز و شمعدانی که "سایکلیدیک" را به جواهری بی مانند تبدیل می نماید عطر افسونگر، جاه طلب شکست ناپذیر حاصل از ترکیب وتیور، پچولی و چرم در تاثیر بزرگ و ستایش شده "پرایوت لِیبِل"؛ هفت عطر معرفی شده بوسیله جووی در سال 2011 می باشند . خوب یت این آثار ارزنده با روایح منحصربفرد و اثرگذار خود که در اوج کیفیت و ظرافت خلق شده بودند؛ تحسین همگان را بر انگیخت و به شایستگی نام جووی را در زمان معاصر احیا نمود. آثاری که بعنوان نمادهای این خانه و سند اعتبار افتخار آن در عطرسازی مدرن به حساب می آیند.

آثار درخشان و زیبا ی جووی فقط به محصولات معرفی شده در سال 2001 خلاصه نمی شوند. 2012 سال درخشش مجدد جووی با عطر زیبا ی "لس ژو سونت فِیتس" است. عطری پیچیده و غنی از تنباکو، زیره و نوت های میوه ای که غنا پیچیدگی زیبا ی را با نوت رام و پچولی به اوج می رساند. "روژ آساسین" دیگر محصول جووی در سال 2012 است که با استفاده از بنزویین، اِلِمی مشک آمبرت در پایه ای از سدر مشک؛ چهره مفرق و باشکوهی از زنبق ارائه می دهد.

ترکیب گل های سوسن نرگس با علوفه های خشک تنباکو که با چرم آراسته شده؛ "لیس اِپونا" را به یکی از آثار ارزنده فاخر سال 2013 تبدیل می نماید . همین طور جووی در این سال با ارائه ترکیب نو ی از عطر جاودانه "گاردز موآ"؛ ادای احترامی ویژه باشکوه به بنیانگذارخانه؛ "بلانش آروُی" کرد. "گاردِز موآ" دسته گلی گـران قیمت با رایحه برجسته گارجهان است که با آلدهید، یلنگ، نوت های ادویه ای همچنین نوت های گیاهی و سبز؛ وجوه مختلف و پیچیدگی این تاثیر بی همتا را به نمایش می گذارد. "لارت د لاگه" اثر ارزنده و زیبا ی معرفی شده در سال 2014 است. لارت د لاگه شبیه دیگر آثار جووی عطری پیچیده چند وجهی است که اجزای آن ظریف حساب شده در کنار قرار گرفته اند. عطری با محوریت گل پایا که با لطافت مرکبات آراسته شده از طرف دیگر با تلطیف چرم توسط بنفشه در کنار همراهی پچولی و خزه بلوطی؛ تلفیقی از فضاهای مدرن کلاسیک را به شکل هنرمندانه ای نمایش می دهد.

جووی
بازگشت جووی در سال 2015 با 3 عطر



جووی در سال 2015 با مجموعه ای متشکل از سه عطر بازگشت که با برچسب های قرمز رنگ کناره بطری های معروف خانه؛ از دیگر آثار متمایز می شوند. تقابل نوت های حیوانی و دودی با آکورد گل بو پودری در پایه ای از پچولی و سدر؛ فضای "ژو اینتردیت" را شکل می دهد. "سانس آن مُت" عطری اغواگر پودری است که از همراهی مشک، زنبق بنفشه بر بستری میوه ای حاصل می شود و محیط صمغی و دودی ترکیب شده با رام و زعفران در پایه ای از پچولی؛ عطری مسحور کننده از "سامبرس دسینس" ارائه می دهد.

امروزه به اضافه اینکه نام جووی مجددا به عنوان خانه ای اصیل ارزنده که ارائه گر عطرهایی فاخر و ستودنی است؛ بیان شده؛ فروشگاه های آن در پاریس به محفلی مخصوص جهت گردهمایی علاقمندان فعالان جهان عطر تبدیل شده است. فرانسوا هنین با ایجاد فضای ی هنری و لوکس در فروشگاه جووُی پذیرای طراحان خانه های مختلف است تا با ارائه عطرهای هنری و فاخر در کنار آثار نفیس خانه جووی؛ این نام را به یکی از پیشگامان عطرسازی فاخر در زمان معاصر تبدیل نماید .

نبرخی به سرگذشت خانه جووی؛ از اولین روزهای کار تحت مدیریت "بلانش آرووُی" و زمان درخشان پیش از جنگ جهان ی دوم تا زمان راه اندازی مجدد بوسیله "فرانسوا هنین" و صعود به قله های عطرسازی؛ همـواره نشان دهنده مسیری رو به بالا متعالی است. خانه ای ارزشمند که تاریک ترین زمان حیات آن؛ فقط به سان چالشی کوچک به نظر می آید مجموعه همه موارد ؛ تاب پایداری در مقابل نام بزرگ جووی در راه حرکت به سوی اوج و درخشش را نداشتند. بزرگی و شکوهی که حاصل از آفرینش آثاری هنری، بدیع فاخر در بالاترین سطح کیفیت است هر مانعی بر مسیر رو به بالای جووی را درهم خواهد شکست.

  • عادل احمد